Transformă-ți biroul într-un mediu de lucru plăcut

Transformă-ți biroul într-un mediu de lucru plăcut

Fie că lucrezi de la birou sau de acasă, mediul de lucru este foarte important. Pe lângă oamenii cu care lucrăm, trebuie să fim atenți și la obiectele care ne înconjoară. Cum ne organizăm lucrurile poate crește sau micșora nivelul de stres.

Cum arată masa de lucru? Este plină de hârtii, dosare sau firimituri de mâncare? Probabil ai deja o minge anti stres pe undeva. Adevărul este că dacă vrei un mediu de lucru plăcut trebuie să fi atent la ce ai în jur. Priveliște, mirosuri, sunete, toate sunt importante!

4 sfaturi pentru un mediu de lucru plăcut

1. Ai nevoie de organizare

De cele mai multe ori folosim curățenia ca scuză pentru a nu ne apuca de treabă. Ți s-a întâmplat? Oare este cu adevărat un mod de a fugi de muncă? Te-ai gândit că nevoia de curățenie este ceva firesc pentru ca mintea să se poată apuca de treabă?

O priveliște plăcută pentru ochi, nu doar sporește creativitatea și productivitatea, dar diminuează și nivelul de stres.

Câtă energie ai atunci când este ordine în jur, față de momentele în care nu este? Uneori uităm de acest aspect. Este normal! Parcă nici timpul nu este de partea noastră. Cu toate acestea, eliminarea „zgomotului” de pe birou te va ajuta să fii mai concentrat. Mintea funcționează mult mai bine în ordine, decât în haos.

Mai mult, folosește-te de decorațiuni. Alege câteva obiecte care te bucură. Aranjează-le pe birou sau prin încăpere. Nu încărca locul! Vrei să elimini distragerile, nu să adaugi unele noi. O pernă pufoasă sau o ramă foto cu familia poate fi suficient.

2. Mirosuri

Cum miroase la tine în birou? Cât de des aerisești? Respirația este foarte importantă, mai ales în momentele grele. De multe ori, alegem să ieșim afară cu colegii doar ca să luăm o gură de aer proaspăt.

Alege să aerisești încăperea cât de des poți dacă vrei un mediu de lucru plăcut.

Pe de altă parte, avem nevoie să simțim și un miros plăcut. Nu te baza doar pe aparatele odorizante. Adu plante vii în birou! Chiar și un ghiveci mic o să facă direfența. Acesta nu doar că va împrospăta aerul din cameră, dar îți va da și o stare de bine.

O altă variantă de odorizant natural sunt bețișoarele parfumate. Le-ai încercat până acum? Mirosul lor este foarte plăcut și liniștitor. Noi îți recomandăm: lămâia, rozmarinul, scorțișoara, lavanda și pinul. Aceste arome sunt cele mai bune pentru a te calma.

3. Sunete

Eliminarea „zgomotului” din încăpere, nu înseamnă să petreci tot timpul în liniște. Pune-ți căștile și ascultă melodiile tale preferate.

Muzica pusă în fundal crește productivitatea și micșorează anxietatea și stresul. Dacă rămâi fără inspirație, încearcă Radio Fain&Simplu. Muzică pentru minte, trup și suflet, fără reclame, 24/7.

4. Atenția la lucrurile mici

Mingiile anti stres sunt populare cu un motiv. Ele funcționează! Ia-ți o pauză de două – trei minute, o dată pe oră și joacă-te! Asta înseamnă că trebuie să treci de organizare înainte pentru a da de ea.

Dacă nu ai așa ceva, gândește-te la o activitate care te relaxează. Spre exemplu:

  • Îți place să desenezi?
  • Te calmează coloratul?

Niciodată nu ești prea mare pentru astfel de lucruri. Cine spune altceva, minte cu siguranță! Dacă ție îți face bine, ia-ți instrumentele lângă tine și „joacă-te!”. Nu te consuma cu ce spune lumea. Liniștea ta este cea mai importantă.

Gânduri de final

Fii atent la:

  • imaginea pe care o vezi,
  • mirosul pe care-l simți,
  • „zgomotul” pe care-l auzi,
  • pauzele pe care le faci.

Crearea unui mediu de lucru plăcut nu mai pare atât de greu, nu?

Începe cu pași mici. O să vezi că schimbări mari apar în timp. Atenție! Cel mai important lucru:

Nu uita să te joci din când în când!

Munca o să fie mult mai ușoară dacă nu te iei în serios prea tare. Indiferent cât de agitați sunt cei din jur, încearcă să rămâi prezent. Viața chiar și la muncă poate fi frumoasă. Învață să te bucuri de fiecare clipă.