7 sfaturi pentru a rămâne organizat atunci când ai multe de făcut

7 sfaturi pentru a rămâne organizat atunci când ai multe de făcut

Este atât de ușor să devii dezorganizat atunci când viața devine foarte aglomerată. Acest lucru nu înseamnă că a rămâne organizat e un lucru dificil.

Deși nu vrei neapărat să acorzi prioritate organizării atunci când viața devine mai ocupată, asta este de obicei cheia pentru a te menține pe linia de plutire.

Uneori, cele mai mici obiceiuri din zilele noastre sunt cele care fac cea mai mare diferență generală în viața noastră. Făcând mici modificări în rutina zilnică, te poate ajuta să fi mai organizat și să te simți mai în control. Astfel, programul încărcat o să fie mai puțin copleșitor pentru tine.

7 sfaturi pentru a rămâne organizat

1. CREAZĂ O RUTINĂ DE DIMINEAȚĂ

Modul în care abordăm rutina noastră de dimineață poate avea un impact atât de pozitiv asupra vieților noastre. Crearea unei rutine de dimineață este o modalitate excelentă de a începe fiecare zi mai puțin haotic.

2. FOLOSEȘTE LISTE

În loc să te bazezi pe memorie pentru a-ți aminti să finalizezi toate sarcinile la care te gândești de-a lungul zilei, pur și simplu adaugă-le în diverse liste . Poți face liste pentru alimente pe care trebuie să le obții, sarcini urgente, sarcini neurgente etc. Astfel, a rămâne organizat nu o să mai fie o treabă atât de dificilă pentru tine.

3. REGULA „UN MINUT”.

Dacă o sarcină durează un minut sau mai puțin, atunci fă-o acum, în loc să o amâni pentru mai târziu. Aceste sarcini pot fi lucruri precum agățarea hainei în cuier atunci când intri pe ușă, spălarea farfuriei după ce ai terminat de mâncat sau pur și simplu să duci gunoiul atunci când coșul este plin.

De obicei, este mai ușor să faci aceste sarcini mici, atunci când apar, în loc să le permiți să se adune. Astfel nu vei avea nevoie de o bucată mai mare de timp pentru a le finaliza mai târziu. Ideea de a rămâne organizat apare tocmai atunci când aceste lucruri mărunte se adună. Deci dacă o acțiune durează un minut, nu o lăsa pe mai târziu.

4. FĂ CE POȚI CU TIMPUL PE CARE ÎL AI

Poate continui să amâni sarcini precum curățarea amănunțită a băii, deoarece pur și simplu nu ai timp să o faci complet. În loc să încerci să faci toată curățarea în profunzime o dată, poate că ai timp chiar acum să cureți toaleta, iar mâine poate vei avea timp să cureți cada, apoi oglinda și tot așa. Sigur, s-ar putea să nu fie eficient în timp să cureți baia în acest fel, dar important este că totul se termină în cele din urmă.

5. LUCRURI MICI

Asigură-te că mașina ta este plină cu benzină, astfel încât să nu trebuiască să faci o oprire de ultimă oră la benzinărie când deja întârzii pentru a ajunge undeva. Sau ai grijă să pui telefonul la încărcat peste nopate pentru a îl putea lua cu tine dimineață, cu bateria plină.

6. IA DECIZII RAPID

Dacă de obicei ești indecis, chiar și în ceea ce privește cele mai simple decizii din viața de zi cu zi, s-ar putea să-ți provoaci mult stres inutil și să pierzi timp.

Dacă te lupți cu nehotărârea, fă un efort să începi să iei decizii mai repede, astfel încât să poți continua ziua și să nu-ți irosești energia cu lucrurile care nu contează cu adevărat (adică cu ce să te îmbraci sau ce îți dorești să mănânci la micul dejun).

7. ASIGURĂ-TE CĂ FIECARE OBIECT ARE LOCUL LUI

Este greu să păstrezi totul îngrijit și ordonat dacă nu ai un loc dedicat pentru a pune toate lucrurile. Ușurează-ți viața dedicând un loc pentru toate lucrurile care se află în casa ta. Astfel totul o să fie mai rapid de curățat și o să rămână un spațiu organizat.

A rămâne organizat este poate cel mai important pas prin care poți să fii productiv. Organizare înseamnă curat. Dacă lucrezi într-un mediu curat, cu siguranță că o vei face cu plăcere.