Diferența dintre a vinde și a nu vinde: Noua regulă de aur în vânzări

Diferența dintre a vinde și a nu vinde: Noua regulă de aur în vânzări

Lumea afacerilor s-a schimbat considerabil față de acum zece, cincisprezece ani. Dacă vrei să ai succes, să atingi cea mai bună cotă de piață sau să îți maximizezi veniturile, este important să cunoști noua regulă de aur în vânzări.

Poate îți sună cunoscut: „Clientul are întotdeauna dreptate!” –  da și nu. Astăzi, datorită tehnologiei, clienții au căpătat o forță poate și mai mare decât înainte. Prin urmare, oamenii din vânzăi sau antreprenorii, care de regulă fac singuri această parte, trebuie să aducă ceva nou. Provocarea este mai mare acum decât a fost vreodată.

Să spui: „Da, sigur, aveți perfectă dreptate!” – s-ar putea să nu mai aibe impactul scontat. După cum ne spune și Andrei Dunuță:

„E mai puțin important astăzi ce spune omul de vânzări. Mai important este cum te face omul de vânzări să te simți înainte și în timpul conversației cu el.”

Invitat în podcastul Fain & Simplu, Andrei a oferit un adevărat curs de vânzări și public speaking, pe care dacă nu l-ai urmărit, ți-l recomandăm cu drag. Fii sigur că te va ajuta pe termen lung să aduni și să înțelegi toate informațiile valoroase oferite complet gratuit.

Diferența dintre a vinde și a nu vinde: Noua regulă de aur în vânzări

Pentru a avea astăzi succes trebuie să cunoști, să înțelegi și să aplici noua regulă de aur în vânzări. Care este aceea? Care este diferența dintre a vinde și a nu vinde? Adu-ți caietul de notițe aproape și pregătește-ți stiloul cel bun. Vei vrea să ai această informație la îndemână data viitoare când mergi la întâlniri.

Dacă aș pune un singur diferențiator între arta de a vinde și arta de a nu vinde este abilitatea de a pune întrebări.

Doar că nu există o școală pentru asta. Poate că e un mix între școala vieții, un mix între arta de a fi prezent, de a asculta activ, dar sigur se poate antrena.” – Andrei Dunuță

De ce un om care pune întrebări vinde mai mult decât unul care e plin de certitudini?

„Pentru că cel mai greu lucru în ziua de astăzi, când lucrezi în vânzări (whatever means that: să fii părinte, să fii manager, să fii antreprenor, să fii pe scenă) este să faci oamenii să gândească. Cum îl faci să gândească? Punându-i o întrebare care să-l provoace mental. Întrebările sunt inima dialogului.” – Adrei Dunuță

Ce înseamnă o întrebare bună?

Andrei a oferit în cadrul conversației cu Mihai Morar un adevărat algoritm de urmat. Sfatul nostru este să-l notezi pe hârtie și să-l agăți pe panoul tău de vise. Ești gata să afli secretul? Perfect! O întrebare cu adevărat bună, care poate genera o interacțiune valoroasă (la propriu și la figurat):

„E despre celălalt, îl face să se oprească, să gândească și orice îți răspunde e despre tine.” – Andrei Dunuță

Simplu, nu? Dacă te simți ușor pierdut, liniștește-te. Totul ține de practică: repetiția este mama învățăturii. Nu uita asta! Începe să notezi tot ce-ți trece prin minte și pas cu pas vei ajunge să găsești întrebările potrivite.