Dacă vrei să devi un vânzător de top, un speaker relevant sau pur și simplu vrei să înveți cum să te autopromovezi, episodul cu Andrei Dunuță este de urmărit!
Mihai Morar a adus la microfonul podcastului Fain & Simplu un adevărat vrăjitor al persuasiunii. Andrei Dunuță, andrenor Top Performers pentru discursuri puternice și relevante, TEDx Keynote Speaker și creatorul conceptului “SPEAKINGS” – primul show de public speaking din țară și antrenor de vânzări folosind #ArtaDEaNUvinde, nu doar prezintă ABC-ul vânzării și câteva idei despre cum să-ți faci discursul relevant, ci mai degrabă ține un curs de atingerea succesului, gratis, util, atotcuprinzator. Te-am făcut curios? Nu ezita să urmărești episodul de mai jos integral.
Citește Fain & Simplu: Ce îți recomandă Andrei Dunuță
„21,5 legi în vânzări” – Jeffrey Gitomer’s
„Am rezonat mult cu ideea lui: Oamenilor nu le place să li se vândă, dar iubesc să cumpere.” – Andrei Dunuță
Această carte a fost prima recomandare a lui Andrei în podcastul Fain & Simplu. După spusele lui este un adevărat ghid în vânzări.
Ce putem spune noi despre carte:
Există legi universale ale vânzării care determină dacă reușești sau nu, dacă câștigi suficient pentru a te bucura de stilul de viață pe care îl dorești sau dacă te străduiești să ajungi la capăt.
Când aliniezi vântul cu pânzele, te deplasezi fără efort peste apă. Când pânzele tale nu sunt aliniate, te clatini și nu mergi nicăieri. Același lucru se întâmplă și în viață și în business. Dacă îți aliniezi gândirea și acțiunile cu aceste legi puternice ale vânzării, vei fi mai eficient.
În cartea „21,5 legi în vânzări” vei afla cum să pui în practică următoarele 6 principi de bază :
- Oferiți mai întâi valoare
- Întrebă înainte de a vorbi
- Comunică în limbajul clientului
- Fă-ți un brand personal
- Câștigă recomandări fără a cere
- Fă-ți clienți loiali
Dacă ești la început de drum în vânzări sau ți-ai deschis de curând propria afacere, această carte nu trebuie să-ți lipsească din bibiotecă.
Dacă ai fost în vânzări de ceva vreme, te vei trezi spunând: „Nu am făcut asta” sau “Știam asta! Cum ai uitat?”
Când încălcăm legile, plătim prețul. Vânzările noastre suferă. Contul nostru bancar este lovit.
Știm că procesul de vânzare nu este unul simplu. De multe ori îți consumă toată energia acumulată într-o zi. Citind cartea, îți vei reîncărca entuziasmul și vei învăța să-ți redirecționezi acțiunile înapoi la ceea ce funcționează cu adevărat.
„Secretele succesului” – Dale Carnegie
„A fost prima mea carte, care mi-a schimbat viața, a lui Dale Carnegie – „Secretele succesului”. O carte despre cum devi influent și îți faci prieteni.” – Andrei Dunuță
În cadrul discuției, Andrei a mărturisit că experiența lui în vânzări a început odată cu această carte. La 13 ani, după un accident care i-a curmat cariera de fotbalist de performanță, acesta a ales să-și i-a viața în mâini și să devină propriul lui antrenor. Astfel, s-a apucat pe citit cărți de psihologie și dezvoltare personală.
„Eram numărul 1 în echipă, eram golgheter, adică dădeam cele mai multe goluri. Și m-am accidentat. M-am recuperat fizic, dar mental se pare că niciodată. N-am mai avut încredere în mine, n-am mai avut curaj să ies în față, să bag piciorul la minge, cum se spune în sport, ca înainte. Deși fizic mă recuperasem, practic nu mai eram același om. Atunci am început să citesc despre psihologie, despre încrederea în sine. Deci cumva am zis cu ghilimele că atunci a început experiența de vânzări pentru că am început să mă îndrăgostesc de a înțelege cum funcționează mintea umană.” – Andrei Dunuță
Despre carte:
“Succesul înseamnă să obții ceea ce vrei, iar fericirea înseamnă să vrei ceea ce ai obținut”. – Dale Carnegie
Dar ce anume își doresc oamenii?
Ei bine, de cele mai multe ori, e vorba despre o carieră, prieteni de încredere, o familie iubitoare, un trai decent… și altele asemenea. Desigur, motivele pentru care un om își dorește ceva anume sunt complet personale, însă metodele prin care își poate atinge obiectivul sunt general valabile. Iar metodele propuse în cartea de față au fost testate de peste 30 milioane de cititori de pe cinci continente, pe parcursul a trei sferturi de secol. Cu timpul, aceasta a ajuns să fie cea mai bine vândută carte motivațională publicată vreodată.
Carnegie dovedește că, în cele din urmă, ceilalți ne vor trata exact așa cum îi tratăm. Comportamentul interlocutorilor îl oglindește pe al nostru. Sfaturile lui Dale Carnegie îți vor arăta:
- cum să devi un interlocutor agreabil.
- de ce e bine să faci complimente dezinteresate
- când e cazul să te retragi dintr-o dispută
- ce anume trezește dorința de cooperare a partenerilor
- cum să faci o bună impresie de la prima întâlnire
- cât de important e zâmbetul
- prin ce strategii te poți autopromova în ochii celorlalți
- în ce fel poți răspunde critici fără să provoci resentimente
- de ce e recomandat să-ți admiți propriile greșeli înainte de a le face reproșuri altora
- cât de adevărat e proverbul “vorba dulce mult aduce”
- cum să răspunzi la plângerile altora
- unde se termină sinceritatea și începe brutalitatea
- de ce nu funcționează pe termen lung strategia de a da ordine
- cum să te ajutați ajutându-i pe ceilalți – și multe altele.
“Cum să convingi o pisică” – Jay Heinrichs
“O recomand pentru că are multe idie neconvenționale.” – Andrei Dunuță
Acesată carte este un adevărat ghid în arta persuasiunii pentru oameni. Așadar, dacă vrei să fii convingător, mai convingător sau extrem de convingător, ai găsit cartea care trebuie. Și nu, cartea nu te învață să convingi pisicile, ci oamenii, doar că autorul s-a inspirat puțin din lumea felinelor pentru a ne furniza cele mai bune secrete de a convinge pe oricine, inclusiv o… pisică. Jay Heinrichs crede că, dacă poți convinge o pisică, vei putea convinge practic pe oricine.
Plecând de la arta de a convinge, Andrei Dunuță a furnizat în cadrul podcastului un exemplu de discurs pentru a vinde această carte oricui, în mai puțin de 1 minut.
“Investiția în educație aduce cea mai mare dobândă. Asta spunea Benjamin Franklin. Dragilor sunt Andrei Dunuță și astăzi te invit să investești constant în tine pentru că asta îți va aduce cea mai mare dobândă în viață, mai ales dacă ești antreprenor, părinte sau om de vânzări. Ce înseamnă concret? În domeniul nostru, există foarte mulți oameni care cântă după ureche. Imaginați-vă cum ar ajunge David Popovici campion mondial dacă nu s-ar antrena. Doar nu a ajuns în 47 de secunde campion mondial, să fim cinstiți. Deci, dacă vrei să convingi oamenii într-un minute sau 10 minute, e nevoie să te antrenezi ore, inclusiv să citești.” – Andrei Dunuță
Ce părere ai, te-a convins? Dacă da, nu ezita să o adaugi pe lista ta de cumpărături.
Spor la citit!