Mulți oameni îți spun: „Ai grijă la priorități!” sau „Începe cu ce este cel mai important!”. Dar ce înseamnă asta mai exact? Cum prioritizezi? În continuare îți lăsăm patru sfaturi utile pentru a-ți răspunde la întrebări.
Cum prioritizezi ce este important?
Pentru început trebuie să-ți notezi care sunt cele mai importante lucruri de făcut. Apoi, este necesar să treci minutele sau orele în care acestea vor fi rezolvate. Dacă agenda nu este cel mai bun prieten al tău, încearcă să scri în notițele telefonului. Important este să le ai în față! Oricât ai încerca, nu este o activitate pe care să o faci doar în mintea ta.
4 pași simpli în procesul de prioritizare:
1. Elimină distragerile
Când începi să-ți faci planul de atac, închide tot în jurul tău. Stai la distanță de telefon, laptop, radio sau televizor. Anunță oamenii din jur că ai ceva important de făcut în următoarele minute. Asta îi va opri din a te deranja cu întrebări, glume sau povești. Cu alte cuvinte, caută să ai parte de liniște pentru a nota în tihnă ce ai de făcut. Nu uita să noteazi inclusiv timpul necesar pentru fiecare activitate în parte.
2. Fă-ți timp pentru a corecta
Este important să te dai când și când un pas în spate. Pe măsură ce lucrezi, este posibil să observi că unele sarcini îți i-a mai mult timp decât ai crezut. Este în regulă. Oprește-te două minute și uită-te la lista făcută la începutul zilei. Acceptă situația și corectează estimarea inițială.
3. Înțelege că mereu vor fi lucruri de corectat
Fie că-ți place sau nu, nimic nu este bătut în cuie. Ce a fost important de dimineață, la prânz s-ar putea să nu mai fie așa, iar altceva să-i i-a locul. Cum prioritizezi atunci? Simplu! Mută ordinea sarcinilor din lista ta. Nu te atașa de ce ai scris sau ai gândit. Știm că poate fi greu de făcut, însă important este să termini ceea ce „arde” în prezent.
4. Nu te speria
De multe ori, schimbarea priorităților poate fi copleșitoare. Nu te panica! Respiră și mergi înainte având noul plan în minte. Aruncă întreaga ta atenție asupra ce ai notat ultima dată și ignoră ce a fost odată. Totodată, ține cont că urgența nu este tot una cu importanța. Învață să ceri timp în plus atunci când situația o cere. Nu-ți fie teamă de refuz! Vorbește clar despre ce ți se întâmplă. Fii sigur că dialogul sincer va rezolva orice situație.