Probabil ați auzit zicala „Nu contează ce știi. Contează pe cine cunoști.” În mod similar, satisfacția angajaților la locul de muncă tinde să se bazeze mai puțin pe locul de muncă real și mai mult pe cultura companiei. Acesta este motivul pentru care, ca lider, merită să știi să îmbunătățești lucrul în echipă.
Abilitățile de lucru în echipă sunt importante nu doar pentru sarcinile care trebuie îndeplinite. Esența muncii în echipă exista atunci când erai la școală. De asemenea, face parte și din toate relațiile tale semnificative din viață.
Importanța muncii în echipă și a colaborării
Munca în echipă aduce oamenii împreună pentru a lucra la îndeplinirea un obiectiv comun. Importanța muncii în echipă și a colaborării nu trece neobservată.
Când oamenii lucrează împreună, se pot simți mai mulțumiți și pot face parte din ceva mai mare.
Lucrul în echipă presupune următoarele:
Leadership: Liderii ajută la motivarea membrilor echipei și îi menține pe toți, în mod egal, pe calea spre succes.
Comunicare: Când lucrați împreună, discutați. În acest fel, vă puteți împărtăși ideile și vă puteți exprima preocupările.
Seturi mixte de abilități: Oamenii pot lucra cu siguranță singuri. Dar atunci când aduceți împreună oameni din medii diverse, obțineți valoarea adăugată a unor seturi mixte de abilități. Acest lucru poate duce la rezultate mai bune.
Abilități noi și creative: Prin comunicare, membrii echipei pot veni cu idei noi și creative.
Soluții: Deoarece toată lumea abordează o problemă cu o perspectivă diferită, lucrul în echipă facilitează rezolvarea problemelor. Coechipierul tău poate vedea o soluție la care tu nu te-ai fi gândit.
Cum să îmbunătățim abilitățile de lucru în echipă
Oamenii au puncte de vedere, aptitudini și istorii diferite. Așadar, atunci când uniți grupuri, este inevitabil să existe o tensiune uneori.
Cu toate acestea, există modalități de a îmbunătăți abilitățile de lucru în echipă. Iată 9 idei despre cum să îmbunătățim lucrul în echipă:
1. Scop
Oamenii din echipe lucrează la un obiectiv comun. În același timp, fiecare individ poate avea propriile obiective mai mici de atins. Fiecare ar trebui să-și cunoască obiectivele și de ce este responsabil. În acest fel, nimic nu cade prin crăpături. De asemenea, toată lumea înțelege cum contribuția lor se adaugă la imaginea de ansamblu și la valoarea marelui obiectiv.
2. Roluri
În cadrul unei echipe, fiecare ar trebui să-și înțeleagă responsabilitățile. Prin înțelegere, poți ajuta la evitarea depășirii limitelor sau la evitarea aparițiilor unor probleme.
3. Mentalitate pozitivă
Tot ceea ce faci se rezumă la mentalitatea ta. Dacă poți contribui la promovarea unui mediu susținător, atunci poți contribui și la promovarea unei mentalități pozitive. Când apar probleme, oamenii ar trebui să se simtă împuterniciți să le rezolve. O mentalitate pozitivă înseamnă, de asemenea, că oamenii se simt capabili să abordeze orice le iese în cale.
4. Gestionare eficientă a timpului
În echipe, munca unei persoane se poate baza pe cea a alteia. Prin urmare, este important să exersați un management adecvat al timpului și să comunicați termenele limită.
5. Entuziasm
Toată lumea se simte mai bine atunci când primește feedback pozitiv. Este foarte important să ne sărbătorim unul pe altul și să împărtășim entuziasmul.
6. Exerciții fizice
O altă modalitate de a construi lucrul în echipă în afara sălii de consiliu sau a sălii de clasă este să facem activități extra. Exercițiile fizice sunt doar o idee care ajută la consolidarea muncii în echipă. Acestea ajută la formarea unei mentalități pozitive și necesită, de asemenea, motivație, la fel ca munca.
7. Reguli
Oamenii ar trebui să se simtă liberi să-și împărtășească opiniile și să vorbească sincer unul cu celălalt într-o echipă. Cu toate acestea, trebuie să existe niște reguli directoare. În calitate de manager sau lider, depinde de tine să le construiești și să le împărtășești echipei.
8. Nu te plânge
A te plânge înseamnă energie irosită. De cele mai multe ori, o plângere este doar o problemă care are o soluție. În loc să vă plângeți, puteți lucra împreună pentru a rezolva problema.
9. Nu lupta pentru credit
Acordă credit acolo unde se este bine meritat și sărbătoriți toate câștigurile, chiar dacă se simt mici.
Indiferent dacă lucrați într-o echipă la școală, la facultate sau la locul de muncă, există multe abilități care vă pot ajuta să faceți ca procesul să fie fără întreruperi.
Lucrul în echipă nu se construiește peste noapte. Adesea, este nevoie de timp pentru a crea legături și pentru a înțelege modul în care oamenii lucrează unii cu alții. Indiferent de rolul tău într-o echipă, fii susținător și deschis la minte. Numai așa puteți culege roadele succesului împreună.