Câți dintre oameni nu și-au dorit până acum să devină cea mai valoroasă persoană în profesia lor sau în poziția pe care o au? Acest concept, de a fi cea mai valoroasă persoană este centrat pe a deveni un maestru în comunicare.
Dacă iei aceste cinci lucruri în serios și dacă vrei să ajungi un bun maestru în comunicare, cu siguranță vei deveni cea mai valoroasă persoană pentru oricine cu care intri în contact.
Calea spre a deveni un maestru în comunicare începe aici:
1. Stăpânește vorbitul în public
Aceasta este o abilitate pe care toată lumea ar trebui să o stăpânească. Gândește-te! Fiecare interacțiune verbală cu un alt individ face parte din definiția vorbitului în public. Ai spus vreodată: „Lasă-mă să reformulez asta” sau „Are sens”?
Când spunem oricare dintre aceste afirmații, o facem pentru că există o lipsă de încredere. Că ceea ce îi spunem cuiva este înțeles de către cealaltă persoană, greșit. Te vezi un vorbitor în public? Consideri ceea ce faci ca parte a unui rol de vorbit în public? Dacă ești serios să-ți stăpânești abilitățile de comunicare, atunci trebuie în primul rând să accepți faptul că EȘTI un vorbitor public.
După ce ai acceptat acest lucru, este timpul să treci la lucru. Trebuie să înveți să fii încrezător în felul în care vorbești. Cu cât ești mai eficient cu modul în care comunici cu ceilalți, cu atât vei dezvolta mai multă încredere în tine. Vei începe să cauți oportunități de a crea noi conversații și de a le îmbunătăți pe cele pe care le ai deja.
2. Fii un maestru în ascultare
Comunicarea este o abilitate atât de importantă. Trebuie să fii un maestru în comunicare, indiferent de profesia ta. Pentru a-ți servi cel mai bine clienții, personalul sau comunitatea în general, trebuie să fii grozav în a le vorbi.
Cu toate acestea, dacă nu asculți în mod activ, îți vei limita capacitatea de a comunica. În cele din urmă, îți vei pierde credibilitatea.
A pune întrebări și apoi a scrie răspunsurile, este esențial pentru a deveni un maestru în ascultare. Oamenii cred mai mult în ceea ce văd decât în ceea ce aud. Așa că acțiunile tale în procesul de ascultare sunt primordiale. Orice ai face, nu nota lucruri doar pentru a le scrie. Notează ce este important pentru cei cu care vorbești. Astfel, ei se vor simți mai încrezători. Ești cineva care îi ascultă, nu doar îi liniștește sau îi aude.
„Modul în care comunicăm cu ceilalți și cu noi înșine determină în cele din urmă calitatea vieții noastre.” – Tony Robbins
3. Stăpânește-ți personalitatea
Modul în care ești („ușor de vorbit cu tine” sau „dificil de abordat”) face parte din modul în care personalitatea ta este concepută. Este important să îți înțelegi nivelul de energie în timpul procesului de comunicare. Acest lucru va crea impresia că, fie ești cineva cu care oamenii vor să vorbească, fie nu.
Personalitatea ta este o reflexie a modului în care vei lucra sau vei comunica pe termen lung. Poate să fie un atu pentru tine, sau poate să fie un obstacol în toate interacțiunile tale. Ești încrezător și entuziasmat atunci când comunici cu cineva? Oamenii devin din ce în ce mai interesați atunci când le vorbești sau încep să se retragă?
Pentru a începe cel mai bine să îți stăpânești propria personalitate, analizează felul cum alți oameni vorbesc cu tine. Amintește-ți că personalitatea este reflexivă. Așadar, a putea observa cum comunică alții cu tine și cum este personalitatea lor în acest proces, este o modalitate excelentă de a vedea cum te percep ei pe tine și personalitatea ta.
Cum te-au făcut să te simți în timpul interacțiunii? Ai simțit că sunt încântați să vorbească cu tine?
4. Stăpânește-ți tonalitatea
Devenind un stăpân al tonului, arăți defapt că ești disciplinat în a-ți controla emoțiile.
O modalitate excelentă de a începe să-ți stăpânești tonul este să te înregistrezi atunci când ai o conversație telefonică cu un client potențial sau cu un membru al familiei.
Acum redă conversația din nou și notează zonele din timpul conversației în care te auzi schimbând tonul conversației. Notează și momentele în care persoana de la celălalt capăt al telefonului face același lucru. Așa îți vei da seama unde trebuie să mai lucrezi din punct de vedere al tonului. Fă asta și vei fi cu un pas mai aproape de a deveni un maestru în comunicare.
5. Transmite emoții
Când ești în preajma unei persoane care te captivează și îți reține atenția, înseamnă că aceea persoană a creat o reacție emoțională în tine, în care vrei să investești mai mult.
În același timp, dacă ești în preajma unei persoane care te frustrează sau te face să vrei să întrerupi interacțiunea cu el, este pentru că a creat o reacție emoțională în care simți că îți absoarbe energia. Cum te-ai simți dacă afli că ești genul acesta de persoană?
A avea o mentalitate recunoscătoare și a avea cea mai bună atitudine este cheia pentru a-ți stăpâni capacitatea de a transfera emoțiile.
Dacă te concentrezi pe a fi grozav la aceste cinci lucruri, vei deveni un bun maestru în comunicare și vei domina interacțiunile profesionale și personale cu eficiență și eficacitate precisă.