AUTOPROMOVAREA: Cum să te prezinți în 60 de secunde

AUTOPROMOVAREA: Cum să te prezinți în 60 de secunde

Ai auzit probabil de celebrele discursuri de 60 de sucunde. Oameni din toate colțurile lumi au încercat să se autodepășească vorbind despre ei și despre ceea ce fac în mai puțin de un minut. Pare imposibil! Cum să te promovezi în atât de puțin timp?  Din zecile de lucruri pe care le fac, care sunt cele mai importante ce merită spuse? Ce anume din ceea ce fac ar fi de interes pentru ceilalți și m-ar putea ajuta în promovare? Cu ce să încep pentru a capta atenția? Cum ți oamenii prezenți? Probabil sunt întrebări care îți vin rând pe rând în minte. Dacă vrei să înveți cum să-ți structurezi discursul ca să atingi succesul în fața maselor, citește articolul integral.

Andrei Dunuță, andrenor Top Performers pentru discursuri puternice și relevante, TEDx Keynote Speaker și creatorul conceptului “SPEAKINGS” – primul show de public speaking din țară și antrenor de vânzări folosind #ArtaDEaNUvinde, a fost prezent de curând la podcastul Fain & Simplu. Acesta a oferit o mulține de informații valoroase despre vânzări și public speaking, structurate exeplar ca și cum ar fi ținut un adevărat curs cu mii de oameni. Dacă vrei să afli mai multe, merită să urmăreși episodul #093 integral.

Pentru cine este interesat strict de structura discursului câștigător, am extras pentru tine regulile de bază. Citește-le cu atenție și încearcă să indentifici diferențiatorii pentru cauza ta.

Cum să te prezinți în 60 de secunde

„Structura ar fi foarte faină și foarte simplă. O să împart minutul ăsta, adică cele 60 de secunde în 4 părți. 10 sec în ice breaker. Putem sparge gheața printr-o întrebare, printr-o propoziție neașteptată, un citat.

20 de secunde partea emoțională. Adică exemple, povestea ta dacă se poate, povestea unui client, care să răspundă la întrebarea: de unde ți-a venit ideea asta? Care e treaba cu business-ul vostru? Ce problemă ataci tu, ce problemă rezolvi tu în lumea asta? Și pregătim celelalte 20 de secunde pentru mintea omului.

Deci avem 10 secunde de ice breaker, 20 de secunde de emoție în care ne conectăm cu publicul prin problema pe care noi o soluționăm și 20 de secunde pentru partea pragmatică a lucrurilor. 

Începutul și finalul trebuie sunt în oglindă. Deci felul în care ai deschis, e felul în care închizi.

În ultimele 10 secunde  call back la ceva din deschidere: vă spuneam la început că sau apropo de. Asta tregger-uiește în mintea omului: a, mamă, se leagă. E o chestie foarte smart. Deci am call back și mesajul cheie al discursului. Tocmai d-asta noi credem că.” –  Andrei Dunuță

Autopromovarea nu a fost nicicând mai ușoară. Pune-ți întrebările potrivite și apucă-te de scris! Acum ai cheia succesului în fața ta. Profită de informațiile valoroase transmise de Andrei și exersează până reușești să atingi toate punctele de interes în 60 de secunde.

Atenție!

Greșeala fatală în ziua de astăzi este că oamenii intră în discuții și în speeach-uri pe sistemul breaking, adică să se laude. Bună ziua, noi suntem, facem, dregem, avem, n-ați mai văzut așa ceva. Și după vre-o x minute zic: ce părere aveți? Și apare prima obiecție: mi se pare scump, nu merită. Pentru că eu nu m-am implicat emoțional deloc în discuție.” – Andrei Dunuță