Telemunca: 4 chei ale fericirii și productivității

sursă foto: unsplash.com

Au trecut aproape 2 ani de când ne-am adaptat unui nou stil de viață. Cu toate că modul de lucru a devenit hibrid, mulți dintre noi încă muncim în regim de telemuncă. Cu toate că nu este un proces ușor, telemunca are beneficiile sale. Totuși, dacă traversezi o perioadă grea îți venim în ajutor cu o serie de motive care să te facă mai fericit și mai productiv.

Da, lucrul de acasă are unele avantaje – inclusiv lipsa navetei. Mai mult timp în familie și capacitatea de a face treburile casnice în pauze. Totuși, liderii de echipă și membrii se luptă să se simtă conectați și s-au săturat de zile pline de apeluri Zoom.

La birou, conexiunea umană este motorul numărul 1 al fericirii – nu e de mirare că anul acesta a fost unul provocator! Conexiunea umană înseamnă să petreci timp cu oameni de care îți pasă și cărora le pasă de tine. La locul de muncă, asta înseamnă să ai relații sănătoase și conectate cu șeful tău, colegii și subiecții direcți.

Știind cât de importantă este conexiunea la echipă, iată patru strategii pentru a vă dezvolta conexiunea în echipă chiar acum:

Telemunca: 4 chei ale fericirii și productivității

1. Setați-o ca prioritate.

Liderii, managerii și angajații au o listă nesfârșită de lucruri de făcut. Și se luptă în mod constant cu căsuța de e-mail, aplicațiile de mesagerie, prioritățile personale și volumul de lucru. Conexiunea în echipă nu este de obicei pe lista oficială de sarcini, dar este la fel de importantă ca îndeplinirea obiectivelor de lucru. Liderii pot pune un memento „Team Connection” în calendarul lor săptămânal pentru a se asigura că se gândesc la asta în mod regulat și planifică oportunitățile de a reuni echipa.

Liderul nu trebuie să fie singura persoană responsabilă de organizarea evenimentelor și activităților de legătură. Cineva din echipă poate fi selectat să lucreze cu liderul sau să creeze un comitet de echipă al cărui singur obiectiv este să se asigure că toată lumea se simte conectată. Examinați succesul și provocările conexiunii în echipă lunar și trimestrial și ajustați atunci când este necesar.

2. Încurajează-ți colegii să aveți camere pornite cel puțin o dată pe săptămână

Da, a fi în fața camerei toată ziua în fiecare zi poate fi obositor pentru angajați. (Deci înțelegerea echilibrului dintre camerele pornite și camerele oprite este esențială.) Dar scopul acestei strategii este ca oamenii să comunice între ei folosind comunicarea nonverbală. Limbajul corpului și râsul împreună se pierd atunci când o echipă folosește doar comunicarea audio.

Vă sugerăm să vă asigurați că echipa voastră se „vede” cel puțin o dată pe săptămână pentru a simți esența echipei. Întâlnirile unu-la-unu sunt pentru coaching, feedback, motivare și dezvoltare profesională. Un angajat se va simți mai conectat cu șeful său atunci când îl poate vedea. Programați activități distractive și pline de umor pentru a scăpa de stres și pentru a le face pe oameni să se simtă ca și cum ar fi petrecut împreună – faceți o întrebare a zilei, faceți activități pentru ameliorarea stresului în timpul happy hour, sărbătoriți câștigurile și realizările în mod regulat.

3. Fii un campion al bunăstării.

Treci dincolo de starea de bine ca lider și setează un exemplu sănătos de bunăstare holistică pentru echipa ta. Acest lucru nu numai că va reduce stresul, dar va crește și productivitatea, creativitatea, colaborarea și implicarea în timp ce angajații lucrează! Liderii trebuie să se gândească la modul în care susțin bunăstarea fizică, intelectuală și emoțională a angajaților. Când fericirea generală este o prioritate pentru echipă, echipa va fi mai puternică și mai conectată.

Liderii pot face acest lucru chiar și atunci când telemunca e modul lor de lucru. Cum? Formând un club de carte, încurajând oamenii să ia întâlniri de mers pe jos, oferind jumătate de zi. Având meditații și sesiuni de yoga, aducând vorbitori educaționali și motivaționali. Și fiind vulnerabili și transparenți cu privire la emoțiile lor provocatoare.

Descoperă și Beneficiile practicării yoga pentru sănătatea fizică și emoțională

4. Comunică sensul.

Motivatorul nr. 1 pentru angajați la nivel global este progresul în munca semnificativă. Liderii își pot conecta echipele comunicând în mod constant scopul organizației lor. De obicei, angajații învață despre acest lucru atunci când sunt la bord și s-ar putea să nu se vorbească despre asta foarte des după acel moment. Managerii trebuie să reamintească și să inspire oamenilor povestea organizației, de ce există și cum contribuie munca lor. Oamenii nu se gândesc la motivul pentru care munca lor individuală contează zilnic. Și este la latitudinea liderului să-i motiveze comunicând acest lucru. O echipă se va simți mai conectată atunci când vorbește despre impactul pe care îl are și despre modul în care îi ajută pe oameni.

Concluzie

Chiar dacă pentru mulți dintre noi telemunca a devenit un stil de viață, ne putem simți conectați cu echipele și companiile noastre. Liderii pot face din aceasta o prioritate și să motiveze fiecare angajat.