Ai auzit de trendul denumit „decluttering” și vrei să-l urmezi pentru reorganizarea casei tale? Super! Dacă nu știi de unde să începi, avem un mic ghid de „dezorganizare” – care sperăm să-ți fie util.
Fie că faci curățenia generală de primăvară sau toamnă, fie că vrei pur și simplu să scapi de lucrurile nefolositoare din casa ta, dezordinea pentru organizare este ceva ce merită încercat pentru a ajunge cu adevărat la rezultatul scontat. Ești pregătit să începi dezordinea?
Decluttering Trend: Reorganizarea casei în 3 PAȘI
1. Stabilește-ți o cronologie și obiectivele
Înainte de a începe reorganizarea casei tale, fă-ți un plan. Indiferent de câtă dezordine ai de rezolvat, stabilirea unor obiective specifice te va ajuta să reduci frustrarea și blocajele. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când pornești la drum:
- Scrie sau desenează o hartă cu toate camerele și „punctele fierbinți aglomerate” pe care dorești să le organizezi.
- Acordă fiecărui spațiu o notă în funcție de severitatea dezordinei, pentru a te ajuta să-ți prioritizați timpul. De exemplu, pe o scară de la 1 la 3 (3 fiind cel mai aglomerat), o cameră sau un dulap deosebit de dezordonat ar primi un 3.
- Stabilește date de finalizare pentru fiecare fază a curățeniei și alege-ți termene care pot fi atinse. Dacă faci ca ordinea să pară un joc te poate ajuta să eviți frustrarea pe tot parcursul procesului. Atenție la minutele sau orele notate, nu-ți face așteptări nerealiste. Debaraua sau bucătăria s-ar putea să-ți ridice mai mari dificultăți decât dulapul din dormitor. Alege timpii înțelept!
2. Creați un sistem de sortare
Pe măsură ce parcurgi camerele din casa ta, va trebui să configurezi un sistem pentru sortarea articolelor pe care le găsești. Pentru asta îți poți crea propria metodă sau poți utiliza unele deja consacrate printre specialiști.
„Metoda celor trei cutii” te obligă să iei o decizie fermă asupra fiecărui articol în parte, evitând astfel să faci o mizerie mai mare decât cea cu care ai început. Vrei să știi ce presupune această metodă?
Adună trei cutii și etichetează-le ca „Păstrați”, „Scăpați de” și „Puneți în depozit”.
- „Păstrați”: Această cutie adăpostește articolele care sunt utile în viața de zi cu zi.
- „Scăpați de”: Adăpostește articolele de care nu mai ai nevoie. Simplu, nu?
- „Pune în depozit”: Această cutie va conține articolele sezoniere sau sentimentale.
Cutiile se vor goli, după ce ai terminat de sortat întreg spațiul destinat reorganizării.
3. Curăță-ți casa de dezordine
Până aici a fost ușor. Ai înțeles că obiectele utile, puse în cutia „Păstrați” vor fi puse la îndemână prin casă. Pentru obiectele din cea de-a treia cutie știi exact unde să le faci loc. Dra cum rămâne cu lucrurile din cutia „Scăpați de”? Există câteva opțiuni pentru eliminarea lor din spațiul tău personal:
RECICLEARE: Sticla, materialele plastice și hârtia reciclabile pot ajunge direct în coșul de reciclare. În cazul în care nu ai niciun centru specializat aproape, poți merge la marile centre comerciale din zona ta. Ei cu siguranță au ceva amenajat în acest sens.
VÂNZARE: Dacă lucrurile sunt încă în stare bună spre foarte bună, dar nu-ți mai sunt utile, nu le arunca pur și simplu. Există opțiunea de a scoate o sumă frumoasă pe ele, în timp ce aduci bucurie în viața unui om, care chiar avea nevoie de acel ceva de care tu nu mai ai. Apucă-e de pozat și încarcă anunțul tău pe site-urile specializate.
TOMBERON: Cum este de așteptat, nu totul va fi în stare suficient de bună pentru a fi donate sau vândute. Prin urmare, tot ce a rămas în cutia „Scăpați de” aruncă-le direct la ghena de gunoi, fără să privești în urmă.
Și cu asta am ajuns la final! Reorganizarea casei tale este mai simplă ca niciodată. Desigur, încă mai ai de dat cu aspiratorul, de șters geamurile și praful, de spălat hainele și vasele, de lustruit baia, etc… Spor!