Cum?! Am ajuns deja la ultimul pas în arta persuasiunii?! Așa este. Dacă citești asta acum înseamnă că cele trei articole pe subiect au fost utile pentru tine. Ai găsit sens în exemplele oferite de noi privind crearea credibilității, găsirea terenului comun și în cele din urmă a furnizării de dovezi. Suntem fericiți să te avem și astăzi aici, cititor fain și simplu.
Fără a lungi introducerea:
- Adu-ți caietul de notițe aproape, căci cunoști deja importanța pe care scrisul de mână o are în învățare și nu numai,
- Dă play la Radio Fain & Simplu pentru a-ți crea un ambient de studiu propice
- Nu uita ceașca de cafea sau de ceai
Să începem cu ultima parte din bazele practice ale artei de a convinge eficient.
Ultimul pas în arta persuasiunii: Conexiunea emoțională
Care este pasul patru, ultimul din practicarea artei persuasiunii? Conectarea la nivel emoțional cu publicul tău.
Reține, totuși, că acest pas este diferit de „dovezile emoționale” utilizate în pasul trei. În acest caz, trebuie să arăți audienței tale că ești implicat emoțional față de ideile tale.
Poate publicul tău să spună că ești pasionat să-l convingi? Dacă pot, este un semn bun. Dar ai grijă, nu vrei să pleci de la capătul profund emoțional. A fi prea emoțional poate fi interpretat ca fiind slab sau dezechilibrat.
Pentru a atinge tonul emoțional corect, trebuie să „citești camera” pentru a înțelege ce fel de argument emoțional să faci.
Publicul tău va răspunde cel mai bine la tactici de sperietură sau la un mesaj mai înălțător?
Pentru a înțelege acest lucru, liderii de afaceri ar trebui să discute cu câțiva membri cheie ai echipei pentru a obține o „lectura emoțională” asupra grupului. Apoi să folosească acel feedback pentru a-și informa tehnicile de persuasiune.
De exemplu:
Grupul pe care încerci să-l convingi tocmai a primit laude pentru îndeplinirea unor obiective dificile de vânzări. În acest caz, un mesaj de „tactică de sperietură” despre modul în care compania s-ar putea prăbuși și ar putea arde dacă nu îți adoptă ideile ar fi complet dezumflator și dezamăgitor. Astfel, mult mai bine ar fi primită ideea ta folosind tehnici care să ajute la susținerea succesului lor recent. Discuția cu cineva „din interior” te va ajuta să îți adaptezi emoțional mesajul publicului.
Ultimul pas în arta persuasiunii: Conexiunea emoțională
Stăpânirea artei persuasiunii este o abilitate care trebuie să fie în cutia de instrumente a unui lider eficient. Spunem trebuie pentru că a devenit cu adevărat esențială.
A fi lider presupune a veni cu idei pentru a duce compania mai departe. Dar dacă nu îți poți convinge colegii și angajații că ideile tale merită implementate, atunci compania ta riscă să stagneze.
Ai nevoie de ajutor pentru a crea un argument la care publicul tău va răspunde cu adevărat? Nu ezita să ceri ajutorul unei expert în public speaking și în persuasiune. Îți reamintim aici, să urmărești podcastul cu Adrei Dunuță ca să înțelegi, pe lângă modul în care să atingi succesul, cum te poate ajuta un specialist.