Ne bucurăm că ești interesat să afli care este pasul doi în arta persuasiunii. Asta înseamnă că ai găsit prima parte suficient de satisfăcătoare și că ai înțeles cum să pui în practică credibilitatea. Ne bucurăm!
Vom continua această serie până acoprim toți cei patru piloni de bază în această artă de a convinge eficient. Și, ca de fiecare dată când împărțim o temă în mai multe părți, sperăm să rămâi alături de noi. Știm că poate fii frustrant să aștepți mai mult, însă scopul nostru este de a-ți liva informația treptat. În acest fel, tu vei avea mai mult timp pentru a ți-o însuși în adevăratul sens al cuvântului. Răbdarea și perseverența sunt calități cheie de care ai nevoie în acest joc al minții.
Acum, ești gata să trecem la următorul nivel? Adu-ți caietul de notițe aproape și să începem.
Pasul 2 în arta persuasiunii: Găsește un teren comun
Prea des, liderii de afaceri abordează persuasiunea într-un mod miopic. Adică încearcă să convingă un public că o idee sau o soluție este bună pentru propriul interes, nu pentru public. O cheie pentru persuasiunea eficientă este, așadar, să evidențiezi avantajele pe care le-ar experimenta oamenii pe care încerci să-i convingi. Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegi în detaliu provocările cu care se confruntă publicul tău. Și, mai presus de asta, să înțelegi la ce tresare el. Ce-l face să ridice privirea către tine, în loc să se uite în telefon? De ce-i pasă lui cu adevărat cel mai și cel mai mult?
Ia, de exemplu, acest studiu de caz din cercetările Dr. Conger despre un manager care a simplificat procesul de inginerie pentru un producător de linii cu jet. (Citește-l cu atenție și analizează-l)
În prezentarea doctorului, managerul urma să evidențieze noile eficiențe pe care le-ar aduce ingineria îmbunătățită. Dar, după ce a vorbit informal cu unul dintre liderii companiei, el și-a dat seama că cei mai înalți nu se concentrau pe eficiență. Mai degrabă le păsa de profitabilitate (îți sună cunoscut?). Așadar, managerul și-a reelaborat prezentarea pentru a se concentra asupra modului în care designul său ar crește profitul. Ulterior, a primit aprobarea pentru proiectare de la președintele companiei.
Vorbind cu cineva apropiat echipei, managerul a reușit să obțină „o informație din interior” asupra rezultatelor la care echipa ținea cel mai mult. Astfel, el și-a adaptat mesajul persuasiv în consecință.
Este un exemplu simplu, dar extrem de cuprinzător. Acum, sperăm că ai o idee mai clară despre ce înseamnă crearea unui teren comun pe tabla de joc. În arta persuasiunii nu vorbim neapărat de compromisuri ci mai degrabă de găsirea unei chei comune.
Revenim curând cu ultimele două părți. Așadar, nu pleca prea departe.