Site icon Fain si Simplu

10 mici schimbări pentru a-ți crea o zi de lucru mai productivă

sursă foto: unsplash.com

Când vine vorba de a trăi o viață echilibrată, tuturor ne-ar plăcea să muncim mai inteligent, nu mai mult. Lucrând mai inteligent, putem avea mai multă energie și timp pentru a ne dedica tuturor aspectelor vieții noastre. Nu există nimic mai satisfăcător decât să închei o zi cu senzația că ai trăit-o pe deplin.

Deci, când vine vorba de a fi intenționat în ceea ce privește stilul tău de lucru, încearcă câteva tehnici care te ajută să-ți găsești fluxul de lucru.

Cu siguranță, fiecare zi nu va avea un echilibru perfect, dar există modalități de a face lucruri strategice ca un șef total – fără a fi în modul agitație 24/7. Este obositor și nu avem timp pentru asta. Iată o serie de mici schimbări pe care le poți face pentru a crea o zi de lucru mai productivă.

1. Găsește un sistem de organizare care funcționează

Folosește orice aplicație ai la îndemână sau de oricare dintre instrumentele fantastice de organizare de acolo, alege unul pe care să mergi all-in. Poate petreci câteva săptămâni testând câteva platforme diferite – și apoi decideți. Dacă ați petrecut prea mult timp activând pe mai multe platforme organizaționale. Alege unul și organizează-te!

2. Folosește metoda de blocare a timpului

Când vrei să-ți dai seama cum să fii mai strategic cu timpul tău, blocarea timpului este o metodă grozavă. În esență, atribui fiecare oră a zilei unei activități. Indiferent dacă utilizezi un instrument precum Google Cal sau pur și simplu îți așterni pe hârtie planurile, poți începe să-ți acorzi timp pentru a îndeplini sarcinile. În acest fel, știi întotdeauna la ce ar trebui să lucrezi.

3. Protejează-ți ochii

Dacă ești pe computer sau pe telefon toată ziua, ar putea fi timpul pentru niște ochelari care blochează lumina albastră. Ai grijă și de tine, printre  multitudinea de task-uri pe care le ai de făcut.

4. Folosește o aplicație pentru a bloca rețelele sociale

Nu te poți opri din navigarea către rețelele sociale în momentul în care o pagină durează prea mult să se încarce sau inspirația e absentă? Poți apela la opțiuni pentru blocarea timpului pe rețelele sociale.

5. Urmărește-ți timpul

Puteți folosi ClickUp sau Now Then pentru a începe să îți urmărești timpul pe proiecte. În acest fel, puteți începe să vă dați seama cât durează sarcinile pentru a vă face zilele mai productive.

Descoperă și cât timp durează pentru a-ți forma un obicei?

6. Folosește metoda Pomodoro

În loc să amânați, încercați metoda Pomodoro, alias tehnica cronometrului. Această metodă de productivitate vă permite să setați un temporizator să funcționeze în trepte scurte, de obicei de 25 de minute. Odată ce cronometrul se stinge, vei petrece următoarele cinci minute ridicându-te și făcând altceva pentru a te relaxa.

7. Planifică-ți ziua cu o seară înainte

Se întâmplă să experimentăm oboseala decizională din cauza numărului de lucruri pe care trebuie să le decidem, așa că dacă puteți trece înaintea acestor decizii cu o seară înainte – de ce nu? Îți va fi mai ușor să te trezești dimineața și să îți verifici toate sarcinile.

8. Păstrează liste care îți vor fi utile în viitor

Dacă există ceva care îți face viața mai ușoară la care să te poți referi, crează o listă pentru el. Întotdeauna apar acele lucruri, în care ne străduim să ne dăm seama unde le punem. Creați liste ușor de căutat în Google Docs, aplicația Notes sau oricare ar fi sistemul tău de organizare preferat.

9. Folosește regula celor două minute

Dacă durează mai puțin de două minute, faceți sarcina imediat. Dacă durează mai mult decât atât, crează un sistem în care știi că vei reveni la el până la sfârșitul zilei sau săptămânii.

10. Stabilește-ți programul de lucru

Nu trebuie să fii disponibil să lucrezi 24/7 dacă acesta nu este genul de echilibru pe care îl dorești pentru tine. Dacă ești propriul tău șef sau ai capacitatea, creează ore de lucru. Spuneți-vă că nu răspundeți la e-mailuri sau mesaje după ora 18:00 sau la orice limită cu care vă simțiți confortabil. Puteți chiar să includeți orele de lucru în semnătura de e-mail.

Exit mobile version