Site icon Fain si Simplu

6 schimbări cheie pentru a-ți face zilele mai organizate

sursă foto: unsplash.com

Organizarea este elementul cheie pentru o viașă mai liniștită. De multe ori sunt lucruri pe care nu le putem controla, însă te poți relaxa psihic măcar dacă îți poți face zilele mai organizate cu activitățile care știi deja că sunt programate în viața ta.

Un sistem organizat face de fapt viața mai simplă. Este nevoie de puțin timp pentru a configura acest spațiu organizat, fie că este vorba de o aplicație sau de orice altceva, și de aceea mulți oameni nu încep.

Dar nu merită efortul? Pentru că odată ce îți creezi un plan și o rutină de urmat, viața ta de zi cu zi devine mult mai simplă.

Când totul pare super complicat, așa cum este acum, am putea folosi puțină simplitate – nu-i așa?

1. Un loc pentru orice și totul la locul lui

De câte ori ai plecat să cauți ceva și ai pierdut atât de mult timp încercând să-ți dai seama unde l-ai pus? Dacă aceasta e situația în care te afli, dezvoltarea unui sistem în care organizezi totul – foldere și spații dedicate articolelor specifice îți va economisi atât de mult timp și energie.

2. Organizarea elementul cheie pentru a scăpa de supraîncărcare

Dacă ai 20 de sisteme pentru a-ți gestiona viața: notebook-uri, planificatoare, Trello, Google Docs. este semnul haosului în viața ta. Dacă petreci prea mult timp ținând pasul cu toate platformele tale, ar putea fi timpul să elimini unele sisteme care îți pierd timpul și să găsești un loc unde poți gestiona totul.

3. Treci de la programul copleșit la blocarea timpului

Fă-ți o tablă săptămânală în care să-ți planifici programul săptămânal, cu blocuri de timp. Astfel vei putea să ai o viziune asupra zilelor ce vor urma. Indiferent de aplicația sau sistemul de planificare pe care îl utilizezi, blocarea timpului este o modalitate puternică de a-ți crește productivitatea. Te ajută să-ți stabilești ceea ce dorești să lucrezi, astfel încât să nu pierzi timpul cu lucruri care nu contează.

Descoperă și sfaturi pentru a atenua anxietatea de călătorie

4. De la inbox plin la inbox zero

Îți poți organiza inclusiv mailurile care intră în inboxul tău. Creează un folder „ASAP Reply” și dosare pentru colaboratori și colaborări, chiar și facturi. Acest lucru te va ajuta să-ți păstrezi căsuța de e-mail la zero în majoritatea zilelor.

5. Încearcă să-ți rezolvi problemele de dezorganizare

Crează liste principale pentru toate domeniile activităților tale. Fiecare dintre ele are propriul set de lucruri de făcut. Așadar, ceea ce poți încerca să faci este să descoperi toate lucrurile la care ai dori să ajungi – astfel încât să nu te încarce psihic. Și apoi, de acolo, poți sorta ceea ce este urgent + important.

6. Treci de la tot ce este urgent la cunoașterea priorităților tale

Odată ce ai listele făcute, este esențial să decizi care sarcini sunt esențiale. Pentru a nu te simți copleșit încearcă să ai 1-3 lucruri marcate ca prioritate, astfel încât să te poți concentra fără a-ți aglomera mintea cu orice altceva de pe listă. Nu vei putea aborda întreaga listă deodată – așa că trebuie să te concentezi mai întâi asupra a ceea ce trebuie abordat.

Exit mobile version